در پاییز سال 2013، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، تلاشی جهانی را پیشنهاد کرد که اکنون به طور گسترده به عنوان «یک کمربند یک جاده» (obor) شناخته می شود، که بعداً به «ابتکار کمربند و جاده» (bri) تغییر نام داد.
این به کمربند چرم مردانه ترکیبی از فعالیت هایی اشاره دارد که با هدف ایجاد کمربند اقتصادی جاده ابریشم زمینی و جاده ابریشم دریایی اقیانوس پیمای قرن بیست و یکم انجام می شود.
کمربند و جاده از زمان تولدش در اواخر سال 2013، توجه دانشمندان علوم سیاسی و تحلیلگران اقتصادی در مقیاس جهانی را به خود جلب کرده است.
با این حال کمربند زنانه پارچه ای، معنای این ابتکار برای آموزش عمدتاً در ادبیات موجود، به استثنای چند مورد نادیده گرفته شده است (Kirby & van de Wende, 2019؛ Peters et al, 2019).
با توجه به قدرت فزاینده چین و حضور بین المللی آن، میزان دخالت آموزش در تجدید حیات چین مستحق بررسی فوری است.
کار اقتصاد سیاسی فرهنگی (cpe) توسط گروهی از محققین لنکستر توسعه یافته است که با هدف ایجاد پل ارتباطی بین مطالعات اقتصاد سیاسی انتقادی و تحلیل نشانهشناختی انتقادی، «چرخش فرهنگی» را در مطالعات سیاسی و اقتصادی انجام میدهند (Sayer, 2001; Jessop. 2004، 2009؛ Jessop & Sum، 2013).
کمربند چرم خام تلاشهای بیشتری برای اتخاذ این رویکرد برای تحلیل آموزش انجام شده است، با این حال چالش این است که هم تمایل به تقلیل جمع به یک عنصر واحد و هم معنای محدود cpe آن را به یک خوانش نظری ناقص تبدیل میکند.
رابرتسون و دیل (2015) جهت گیری انتقادی را در اقتصاد سیاسی فرهنگی وارد می کنند و معنای آن را به روز می کنند و کاربرد آن را برای مطالعه جهانی شدن آموزش گسترش می دهند.
در کمربند چرم ضد آب روایت رابرتسون و دیل، فرهنگ بیانگر تفسیری گسترده است که فراتر از نشانهشناسی و گفتمان است.
به معناسازی، هویت، تأثیرات، تجربیات، ایدئولوژی و پروژه های تمدنی مربوط می شود.
- منابع:
- تبلیغات: